Cara Untuk Atasi Video Youtube Ditanda Dolar Sign Kuning

Halo semua bagaimana anda? semoga sihat sentiasa dan jangan lupa bahagia hehe, dalam tutorial ini saya ingin berkongsi bagaimana untuk menyelesaikan dolar kuning di video youtube. Sebenarnya apa itu dolar kuning? Dolar kuning adalah tanda untuk video tertentu yang ditandai sebagai tidak sesuai untuk semua pengiklan, jadi video itu masih boleh memaparkan iklan, hanya iklan yang kelihatan sangat terhad atau tidak ada iklan sama sekali.
tanda dolar kuning di youtube

Biasanya yang menjejaskannya adalah kemungkinan video anda mengandungi kandungan sensitif, perkataan yang tidak sesuai dalam tajuk dan deskripsi, atau lakaran kecil video yang mengelirukan. Tetapi jika anda merasakan tiada apa-apa janggal pada video anda dan mengambil kesilapan pada sistem youtube, anda boleh merayu terus kepada Parti Youtube untuk mengaktifkan semula pengewangannya. 

Pasukan Youtube akan mengkaji semula video anda sekali lagi, ia mungkin mengambil masa yang lama kerana pengulas akan menjadi manusia bukan sistem automatik dari Youtube. Oh ya untuk kemas kini ini, Pasukan Youtube akan menyemak video anda jika video sudah mempunyai sekurang-kurangnya 1000 paparan dalam 7 hari terakhir. 

Berikut ialah Kemas Kini dari Bantuan Youtube:

Kami menerima banyak permintaan untuk mengewangkan video setiap hari dan akan menyemak penyerahan secepat mungkin. Walau bagaimanapun, pada masa ini, kami hanya boleh menyemak video dengan sekurang-kurangnya 1,000 paparan dalam 7 hari yang lalu.

Jadi untuk video yang mempunyai pandangan di bawah 1000 dalam 7 hari yang lalu akan menunggu giliran untuk mencapai 1000 paparan dalam 7 hari. Pemberitahuan ini yang saya dapat dari Youtube Bantuan secara langsung, jika anda ingin membaca lebih lengkap, sila lawati Bantuan Youtube . 

Jadi, bagaimana cara mendapatkan wang video saya kembali? 

Salah satu cara ialah anda perlu melipatgandakan pandangan untuk video yang dilanda dolar kuning untuk ditinjau dengan cepat oleh Pasukan Youtube. Anda boleh memanfaatkan akaun media sosial anda untuk mempromosikan video youtube anda, seperti berkongsi pautan video anda ke facebook, instagram atau google plus, jadi anda mendapat banyak pandangan untuk semakan segera.

Tetapi jangan lupa, termasuk juga perkataan menarik untuk orang lain yang berminat menonton video anda. Sebenarnya untuk memperbanyak view tidak terlalu susah jika anda sentiasa aktif untuk berpromosi selama 7 hari atau bahkan anda boleh mendapatkan lebih dari 10000 view dalam 7 hari. 

Video yang mempunyai lebih dari 10000 view tentunya bernilai bagi sebuah channel baru, kerana ini adalah keperluan terkini dari Pasukan Youtube bagi yang ingin bergabung dengan Program Partner Youtube. 

Syarat ini sangat berguna untuk melindungi kandungan para pengguna Youtube, kerana akhir-akhir ini banyak sekali Channel yang dengan sengaja memuat naik semula video milik pengguna lain, dengan tujuan video tersebut boleh dimonetisasi tanpa perlu berpenat-penat membuat kandungan.

Padahal hal tersebut sangat tidak dibenarkan, kecuali mengambil video yang memang lesen Creative Common dan menyertakan sumber asal kepada pemilik channel, dengan begitu tidak ada yang merasa kurang bernasib baik dan akan sama-sama menguntungkan.

Sama seperti video kuning dolar, apabila anda sengaja memuat naik kandungan video tanpa membetulkan apa-apa kesilapan dalam video anda akan memudaratkan pengiklan dan diri anda jika ternyata video anda tidak sesuai untuk semua pengiklan. 

Apakah Kandungan Video yang sesuai untuk Pengiklan? 

Kandungan video anda harus relevan dan mesra kepada pengiklan, seperti yang anda buat dan mengkaji semula pemandangan, kebanyakan iklan yang dipaparkan adalah iklan hotel atau penginapan di kawasan sekitarnya, sehingga iklan akan disasarkan kepada pengguna dan saling menguntungkan antara pengiklan dan penerbit iklan.

Kandungan video yang mengandungi imej kecil yang sensitif, tidak menarik dan menyesatkan boleh menjadi purata yang rendah untuk tempoh tontonan pengguna sehingga tidak ada peluang untuk memaparkan iklan dalam video, dan pengiklan lebih memilih untuk tidak memaparkan iklan pada video tersebut. 

Hasilnya pasti dikurangkan, kerana video yang baik dan lebih banyak dihasilkan oleh Youtube Youtube adalah video yang mempunyai tempoh tontonan purata lebih daripada 10 minit untuk semua video. Ini sekali dianalisis oleh Youtuber di forum facebook Google Adsense Indonesia, dan ternyata bahawa video yang mempunyai jam purata yang lebih tinggi mempunyai lebih banyak peluang untuk menghasilkan.

Mengapa itu? kerana lebih lama pengguna menonton video anda, lebih banyak iklan akan dipaparkan dalam video anda supaya anda menghasilkan lebih pantas. 

Untuk pemula, mungkin sukar untuk membuat tempoh video asal panjang dan video mesti menarik. Jika ia tidak menarik dan video itu tidak tepat, ia pasti mendapat banyak rasa tidak suka yang dinilai oleh Tim Youtube tidak sesuai untuk pengiklan. 

Mengatasi Ikon Dolar Kuning pada Video yang Dibenderakan 

Cara pertama , sila periksa terlebih dahulu keseluruhan video dari tajuk, perihalan, tag, lakaran kecil, dan kandungan video yang mengandungi apa-apa yang sensitif dan tidak sesuai?

Sekiranya masalah ini semata-mata di tajuk video, huraian, teg, dan imej kecil anda hanya menggantikannya secara langsung melalui menu pengeditan video pengurus video , tetapi jika masalah dalam kandungan video, anda harus memadam, mengedit dan memuat naik semula video anda. 

Sebaik sahaja anda selesai memuat naik semula video, anda boleh mengewangkan semula video anda sekali lagi. 

Cara kedua , minta untuk melawati Pasukan Youtube melawan video anda jika anda merasakan sistem youtube salah, ini juga terpakai kepada cara pertama yang saya nyatakan di atas melainkan anda memuat semula video anda. 

Untuk meminta ulasan, sila pergi ke Youtube melalui laman Desktop, kemudian log masuk ke Pengurus Video .

Lihat seterusnya untuk video yang ditandakan dengan dolar kuning, kemudian pilih Minta Ulasan .

permintaan ulasan video youtube

Tunggu sewaktu membuat dan memuat naik video terkini, kerana semakan ini boleh mengambil masa bergantung kepada jumlah cek yang dibuat oleh Pasukan Youtube. 

Selepas kajian yang berjaya, tanda pengewangan atau ikon dolar hijau akan muncul pada video anda dan video anda sudah bersedia untuk menunjukkan iklan yang relevan. 

Tetapi perlu diingat, video anda mesti mempunyai 1000 paparan dalam 7 hari terakhir untuk Pasukan Youtube untuk menyemak video anda. 

Kesimpulan

Ikon dolar kuning sebenar pada video anda tidak akan menjejaskan reputasi saluran anda, ikon hanya menunjukkan bahawa video anda tidak sesuai untuk semua pengiklan atau iklan terhad.

Oleh itu, jika anda mencari ikon dolar kuning, balas dengan serta-merta dengan pengeditan atau pelaporan pengesanan ralat pada sistem Youtube. Jadi mudah-mudahan posting ini berguna untuk semua pembaca, salam.
loading...